Европейският консорциум ще придобие контролния пакет на дружеството CSALP (C Series Aircraft Limited Partnership), което отговаря за производството на най-модерния самолет за къси и средни разстояния предлаган на пазара в момента. Дружеството е консорциум между Airbus, Bombardier и Investment Quebec (IC).
Канадският производител описва фамилията самолети, като тяснофюзелажен джет за къси и средни разстояния в сегмента 100-150 места, построен на базата на ултрамодерни алуминиеви и композитни сплави, който носи 18% по-нисък разход на пътник за авиокомпаниите.

С подкрепата на Еърбъс, Бомбардие има реален шанс да заграби голяма част от важния и популярен пазар на 100-150 местните регионални джетове
Офисите и основната производствена линия ще останат на летище Мирабел, в покрайнините на Монреал, Канада. Компанията обаче ще се възползва активно от глобалното влияние на Еърбъс за промотиране и маркетиране на самолета. Партньорството между Еърбъс и Бомбардие стана публично достояние миналия октомври, след като CSeries отново бе изложен на риск от бавните продажби и растящите разходи по програмата.

Air Baltic е основен и доволен клиент на програмата CSeries, който наскоро поръча още 20 самолета от фамилията
Сега Еърбъс обещава да изкупи изцяло компанията и да използва влиянието си, за да “отключи пълния потенциал на програмата”, както казва Том Ендерс. Идеята е, модерните машини да завземат голяма част от апетитния пазар на самолетите в сегмента 100-150 места, който се оценява на над 6 000 самолета в следващите 20 години. Растежът ще бъде подкрепен и от откриването на втора производствена линия в Мобил, Алабама, САЩ. Това ще улесни допълнително предлагането и доставянето на самолета на американските клиенти на компанията.
снимки: Airbus
Copyright © 2014-2020 AVIOFORUM
