По време на изпитанията за максимално сертификационно натоварване пред Федералната авиационна администрация една от вратите на самолета и буквално избита от натоварването. Изпитанията за максимално натоварване имат за цел точно това – да тестват корпуса на самолета за максимално претоварване отвъд пределите на нормалните оперативни натоварвания.
Проблемът е възникнал по време на тестове с един от трите произведени прототипа на статичната площадка. Засега не е сигурно, дали този проблем допълнително ще забави сертификационната програма, която вече изостава от графика заради проблеми с двигателите GE-9X. 777-9 трябваше да изпълни първият си полет през юни тази година, но той беше отложен директно за следващата 2020.
Новият проблем е сериозно предизвикателство за сертификационната програма, което може да се отрази върху забавянето на доставките на новия самолет с до 1 година.
777Х, известен вече като 777-9 е най-големият двумоторен пътнически самолет в историята с над 350 поръчани екземпляра до момента.