Алиталия е във фактическо състояние на банкрут от май 2017-а, като през този период се водиха преговори с различни потенциални инвеститори, сред които американската Delta, Lufthansa, Ryanair, EasyJet и дори строителна компания, но без успех. Никой не е готов да плати исканата от правителството цена, като това дори не е основният проблем. Основен фактор е това, италианските синдикати просто отказват да приемат каквито и оферти да е имало досега на масата. Те отказват автоматично всяко предложение за придобиване, независимо от това, че авиокомпанията е изправена пред фактическо закриване завинаги, като всички ще загубят работата си.
През последните две години правителството в Рим финансира дейността на превозвача с около $900 милиона, които е малко вероятно да бъдат върнати, дори и ако се намери купувач. Лимитът, установен от Европейската Комисия за спасяване и оздравяване на закъсали компании е три години, поради което правителството няма други полезни ходове.

Alitalia ще се лиши от единствения си останал Боинг 777-300ER заради свиването на азиатските полети. Компанията лети още с В777-200 /на снимката/, А330, А320 и Е190
Въпреки подобрените оперативни резултати на Алиталия през финансовата 2019-а и частичното изпълнение на амбициозен оздравителен план, към момента превозвачът продължава да губи средно по $2.2 милиона на ден.
През последните седмици на февруари 2020 ситуацията се усложни допълнително предвид разпространението на #COVID19 вируса и превозвачът беше принуден да ограничи голяма част от европейските и междуконтиненталните си полети. Авиокомпанията дори обяви, че връща три от широкофюзелажните си самолети на лизингодателя, сред които два А330 и единствения останал Боинг 777-300ER.
В средата на февруари 2020 фалира и основният италиански конкурент на Алиталия, Air Italy, въпреки силната подкрепа от собствениците си в лицето на Qatar Airways и консорциума Алисарда.