Германското правителство обяви на 29 април, че не може да постигне споразумение за отпускане на държавна помощ в размер на няколко милиарда евро, поради разногласия с ръководството на авиокомпанията за бъдещото й управление и статут. Преговорите приключват в петък, 1 май, като правителството настоява за ясен план за използване на огромните поискани суми.
Междувременно в Швейцария, един от членовете на групата, Swiss International Airlines обяви, че е на път да постигне споразумение с правителството за помощ в размер на 1.4 милиарда евро.
В резултат от съобщението на Луфтханза, акциите на превозвачва поскъпнаха с 12% в края на търговията на 29 април. Преговорите се водят за наливане на 9 милиарда евро, или два пъти повече от пазарната й капитализация, в групата Луфтханза.
Мениджмънта се противопоставя на условието германското правителство да получи блокиращо малцинство и 2 или 3 места в новия Надзорен съвет на компанията, като бъде включено сред акиционерите на превозвача.
Според германското законодателство, изпадането в доброволен банкрут е предпазна мярка, каквато предприе Condor в края на миналата година, която поставя компанията в по-добра позиция при неконкурентни или спекулативни движения на лизинговите вноски, например.
Луфтханза държи да запази автономното си управление, като се опасява, че правителствената намеса ще навреди да конкурентноспособността й и ще я отстрани от позицията на пазарен лидер в Европа. Към момента превозвачът губи по $1 милион на час и това бързо пресушава резервите му от около $4 милиарда. Лихвите и хеджираното авиационно гориво също са в огромна тежест, предвид пропадналите цени на петрола.
Най-голямото опасение за Главния изпълнителен директор на Луфтханза е по отношение на правителствената намеса, както съобщи Ди Цайт. Достоверни източници са съобщили пред вестника, че Карстен Шпор лично е предупредил по време на преговорите, че предпочита да доведе компанията до доброволен фалит, като защита от кредиторите, вместо да осигури политическа намеса във взимането на решения. Това е и начинът, по който авиокомпанията ще си спести доста по-сериозен надзор и влияние от страна на професионалните организации, предвид очакваните огромни съкращения в сектора.
Към края на април не летят 90% от самолетите на Луфтханза, като от това са засегнати над 12 000 служители, голяма част от които са в неплатен отпуск или временно освободени от работа.
Луфтханза обяви и сериозни постоянни съкращения във флота и броя на самолетите, каквито ще се случат и в другите авиокомпании от групата, като Austrian, Swiss и Eurowings.