Защо 737NG на Ryanair загуби носово колело

Умора на метала, води до цепнатина във водещия мост на носовата стойка на колесника, която на свой ред води до загуба на едно от колелата на Boeing 737-800 на Ryanair. Инцидентът се случва на лондонското летище Станстед на 15 септември миналата година при излитането на машината за редовен полет до Копенхаген. Самолетът е отклонен за близкото летище Ийст Мидлендс, където се приземява успешно.

Една година по-късно, резултатите от разследването показват, че външната обвивка на носещия мост е била прекомерно изтрита по време на полиране, в рамките на една от редовните технически проверки на самолета. Всичко това е довело до прекомерно износване на метала и образуване на цепнатина, причинена от прегряване.

Визуалните предполетни инспекции не са установили наличието на процепа, който е микроскопичен, но се разраства бързо с нарастващия брой цикли на самолета. Цилиндричният компонент, за който става въпрос, е бил първоначално инсталиран на друг самолет, като от началото на експлоатацията си е натрупал над 21 000 цикъла.

В резултат от заключенията на разследващата комисия е въведена нова процедура за инспекция на въпросните компоненти.

снимка: AAIB (Air Accidents Investigation Branch)

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

x Close

Последвайте ни във Facebook