Асоциацията на авиокомпаниите призова правителствата да облекчат сътрудничеството в областта на логистичните вериги и гранични процедури.
Ваксините трябва да бъдат транспортирани според международните регулаторни изисквания при контролирана температура и без забавяне при много неизвестни за планирането на операцията – брой дози, температурни изисквания, локации на производителите и др.
IATA започна да планира доставките на ваксина
IATA смята, че ще е необходимо:
IATA предупреждава, че сериозно препятствие ще бъде сегашния намален карго капацитет в света.
Глобалната мрежа от маршрути вече показва недостиг на самолети заради намаляване на операциите на авиокомпаниите по време на пандемията спрямо общо 24000 глобални междулетищни двойки отпреди коронавируса.
„Целият свят очаква с нетърпение безопасна ваксина против Covid. Водещата агенция за доставките в най-голямата и бърза операция в историята досега ще бъде UNICEF и ролята на авиокомпаниите и международните транспортни компании ще е критична за изпълнението й”, каза директорът на Уницеф Хенриета Фор.
Доставката на една доза за 7,8 милиарда души в света ще изисква 8000 карго самолета Boeing 747, каза директорът на IATA Александър де Жуниак. Дори и половината от ваксините да бъдат транспортирани по суша, това ще бъде най-голямото транспортно предизвикателство в историята.