Германия реши да вдигне таксите върху всички самолетни билети по вътрешни и международни полети от април 2020г. в опит да намали въглеродните емисии от самолетния трафик и да напълни хазната.
Канцлерът Меркел си прави сметката по този начин да компенсира загубата от постъпления догодина, когато ще намали ДДС от билетите за влак – решение, което трябва да накара потребителите да изберат по-малко замърсяващия според правителството в Берлин превоз.
Германия разчита да събере допълнителни 740 милиона евро годишно от самолетни билети. /Първоначалните очаквания бяха за по-ниски такси, целящи общо 500 милиона евро допълнителни приходи в бюджета за година./
Deutsche Ban ще свали наполовина ДДС-то на билетите, което сега е 19% и ще го направи само 7%.
Ryanair и авиационното лоби BDL критикуваха решението за допълнителния данък. Те обявиха, че така няма да се намалят емисиите, но ще се отразят мащабно върху големите обеми на лоукост превозвачите повече, отколкото на националната авиокомпания Lufthansa.
Карстен Шпор, директор на Луфтханза, критикува конкурентите си затова, че предлагат самолетни билети по 10 евро и каза, че толкова ниски цени за икономически и екологична безотговорност.
От април, ако планирате да летите до или от Германия, би трябвало да очаквате билетът ви да е по-скъп. Това ще се отнася както за цената, която плащате, така и за милите, които печелите, ако авиокомпанията има програма за лоялност /лоукост авиокомпаниите не позволяват да се натрупват мили, за да се печелят намаления или привилегии/.
Франция предложи въвеждането на европейска такса върху горивата на самолети и кораби, съобщи министърът на икономиката Брюно Льомер на 15 октомври.
Идеята не е нова.
През май 2018г. ЕК поиска проучване за евентуално облагане на керосина с около 33 евроцента на литър.