Според запознати със ситуацията ще бъдат засегнати над 3000 работни места. Това означава около 14% от общата работна ръка в компанията, наброяваща 22 000 души.
Фрапорт продължава да отказва публичен коментар по темата, но признава, че компанията ще е принудена да намали разходите си за работна ръка в близко бъдеще и да “регулира броя на служителите си, съобразно намаляващия трафик на годишна база.”
Според информациите, ръководството на компанията е запознало професионалните организации с планираните съкращения още на 28 май.
На същия ден, Щефан Шулте, Главен изпълнителен директор на летищния оператор е информирал служителите на групата за предстоящите промени във видеобращение. Той е казал, че до 2023 година се очаква намаляване на трафика с 15-20% в сравнение с 2019.
По тази причина може да се очаква намаляване на персонала с 15-20%, особено на позициите, които са директно обвързани с обема на трафика по летищата, на които групата оперира, като най-голямото от тях е летище Франкфурт – основният хъб на групата Луфтханза.
В обръщението на Шулте се казва, че мярката ще засегне всички компании от летищния и хендлиг бизнес на Групата по целия свят, като най-сериозно те ще бъдат усетени в Германия, включително и сред администрацията на компанията. Шефът на Фрапорт не очаква в близко бъдеще авиационния трафик да се върне на нивата от преди корона-кризата, като очакванията са възстановителния период да продължи най-малко 3 години.