Инспекторите са открили компрометирани клапи на пневматичната система на много самолети, след няколко доклада за отказ на двигатели на самолети, наскоро излезли от съхранение, съобщава Ройтерс. Директивата е в резултат на тези проверки и обхваща всички самолети, съхранявани на земята в продължение на 7 и повече дни.
Alaska Airlines съобщи, че един от четирите инцидента е бил с неин самолет, при който е отказал единия от двигателите.
В директивата се дава предписание всички оператори да проверяват клапаните, преди подновяване на полетите с Боинг 737 и ако бъдат открити признаци за корозия клапите да бъдат сменяни незабавно, преди възобновяване на операциите.
По-конкретно става въпрос за корозиране на клапата на 5-ата степен на въздуха за пневматичната система и на двата двигателя от сериите CFM-56. Според FAA повредените клапи могат да предизвикат срив в компресора и двоен отказ на двигателите без възможност за рестарт.
Боинг обяви, че ще съдейства на операторите при инспекциите и евентуална замяна на засегнатите клапани.