Наистина ли това е последният Boeing 747 евър?

На 7 юли 2017, 1539-ят построен Боинг 747 от последната серия 747-8i, беше официално предаден на клиента Korean Air. Церемонията мина ей така, без фанфари и официалности и само няколко истински фенове на авиацията бяха край оградите на летището в Пейн Фийлд, Вашингтон, за да снимат по всяка вероятност последната “Кралица на небето”, която излиза от заводите на Боинг в Еверет.

Защо?… сигурно се питате. Ами защото с изключение на бъдещия Air Force One от ново поколение /ако изобщо се стигне до производството му/, това беше последния поръчан 747 към момента, а за Боинг ще излезе прекалено скъпо да поддържат поточната линия на изкуствено дишане твърде дълго. С изключение на още няколко 747-ци с бели опашки, които така и не са стигнали до своите клиенти, като фалиралата руска Трансаэро, други екземпляри от четиримоторния гигант скоро няма да се появяват в основната база на американския производител. Неговият потенциален наследик, който толкова шумно се рекламира вече втора година на водещите авиосалони в света, двумоторния 777Х, предстои да влезе в производство до края на 2019 година и е много вероятно да заеме мястото на “Кралицата” на същата поточна линия.

 

Последната модификация 747-8i се среща само във флотите на Lufthansa, Korean Air и Air China, но няма нищо общо с интериора или ефикасността на предишните, жадни за гориво Джъмбо джетове. А ако производството наистина спре, това ще бъде не само краят на една велика история, но и изключително тъжен ден за всички фенове на гражданската авиация.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

x Close

Последвайте ни във Facebook