FAA облекчи тестовете на граждански свръхзвукови самолети

Американският регулатор публикува окончателните правила за граждански свръхзвукови самолети, за да облекчи безопасното им разработване.

Правилата изискват от производителите да разбират ясно процеса на одобрение, т.е. на тестовете на самолетите с Mach 1.

Concorde сложи началото на свръхзвуковия транспорт през 70-те години на 20в. Красивата птица обаче бе приземена две десетилетия по-късно заради ограниченията за шума, изискванията за енергийна ефективност и фаталната катастрофа през 2000г. Руският Ту-144 бе използван съвсем малко.

50г по-късно компании в САЩ и други страни като Aerion Corp. и Boom Technology продължават да работят реално по нови възможности за граждански полети със скоростта на звука и дори по-голяма.

САЩ в момента забраняват полети със скорост над 660 мили /1062 км в част/ на голяма височина над сушата.

Новите правила ще позволят на Aerion да провежда изпитанията на своя бизнес джет AS2 над сушата, освен над океана, както планира, каза вицепредседателят и директор на компанията.

Aerion, който се надява да започне производството на прототипа през 2023г, завърши тестовете в аеродинамичен тунел през ноември.

Boom планира тестовете на прототипа му XB-1 да започнат в края на тази година.

Конкретно поправката в правилата на FAA са следните:

Разрешава се на граждански самолети да летят със скорост над Mach 1 със специално разрешение за определена дата, час и място, при условие звукът от преминаване на звуковата бариера да не излиза извън зоната на полет.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

x Close

Последвайте ни във Facebook